Realizuje ustalone przez Ministra Oświaty zasady oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów.
Szkoła zapewnia
W zakresie nauczania:
naukę poprawnego i swobodnego wypowiadania się, pisania i czytania ze zrozumieniem
poznawanie wymaganych pojęć i zdobywanie rzetelnej wiedzy na poziomie umożliwiającym co najmniej kontynuację nauki na następnym etapie kształcenia
dochodzenie do rozumienia, a nie tylko pamięciowego opanowania przekazywanych treści
rozwijanie zdolności dostrzegania różnego rodzaju związków i zależności (przyczynowo-skutkowych, funkcjonalnych, czasowych i przestrzennych), rozwijanie zdolności myślenia analitycznego i syntetycznego
traktowanie wiadomości przedmiotowych, stanowiących wartość poznawczą samą w sobie, w sposób integralny, prowadzący do lepszego rozumienia świata, ludzi i siebie
poznawanie zasad rozwoju osobowego i życia społecznego
poznawanie dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
W zakresie kształcenia nauczyciele stwarzają uczniom warunki do nabywania następujących umiejętności:
planowania, organizowania i oceniania własnej nauki, przyjmowania za nią coraz większej odpowiedzialności
skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, prezentacji własnego punktu widzenia i uwzględniania poglądów różnych ludzi, poprawnego posługiwania się językiem ojczystym, przygotowania się do publicznych wystąpień
efektywnego współdziałania w zespole i pracy w grupie, budowanie więzi międzyludzkich, podejmowania indywidualnych i grupowych decyzji, skutecznego działania na gruncie zachowania obowiązujących norm
rozwiązywania problemów w twórczy sposób
poszukiwania, porządkowania i wykorzystania informacji z różnych źródeł oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną
odnoszenia do praktyki zdobytej wiedzy oraz tworzenia potrzebnych doświadczeń i nawyków
rozwijania sprawności umysłowych oraz osobistych zainteresowań
przyswajania sobie metod i technik negocjacyjnego rozwiązywania konfliktów i problemów społecznych
Czas trwania etapów kształcenia:
Czas kształcenia w SP wynosi osiem lat.
W SP obowiązuje pięciodniowy tydzień pracy.
Oddziały klasowe
Gminne Przedszkole
Grupa 3 – 4 latków;
Grupa 5 latków – 0a
Grupa 6 latków – 0b
Szkoła Podstawowa im. Adama Mickiewicza
Klasa I
Klasa II
Klasa III
Klasa IV
Klasa V
Klasa VIa
Klasa VIb
Klasa VII
Klasa VIII
Załączniki:
Schemat organizacyjny Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rąbinie
232 KB
Źródło informacji: ZSP w Rąbinie, Data źródła: 2020.04.02, 21:32, Zatwierdził do publikacji: Juliusz Grudnicki, data publikacji: 2020.04.02, 23:27, Historia zmian